Kembali
Profil Jabatan Korporat dan Perhubungan Awam
Latar Belakang
Jabatan Korporat dan Perhubungan Awam (JKPA) berperanan menjadikan Majlis Bandaraya Iskandar Puteri (MBIP) sebagai Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang mengamalkan sistem pengurusan kualiti pada tahap terbaik dan berdaya saing. Selain itu, JKPA juga berperanan memastikan informasi disampaikan melalui pelbagai saluran dan mutu perkhidmatan MBIP di tahap memuaskan dan menepati Dasar Kualiti MBIP bagi mengurangkan jurang komunikasi antara masyarakat setempat dengan Majlis.
JKPA terdiri daripada dua Bahagian iaitu Bahagian Korporat dan Bahagian Perhubungan Awam dan dibahagikan kepada Unit sebagaimana berikut :
1.Bahagian Korporat
- Unit Kualiti
- Unit Penerbitan
2.Bahagian Perhubungan Awam
- Unit Promosi, Publisiti dan Pelancongan
- Unit Pusat Panggilan Setempat & Khidmat Pelanggan
- Unit Pentadbiran
Hubungi kami
Tel: 07 – 555 5000 (PUSAT KHIDMAT PELANGGAN)
Faks: -
Emel: korporat@mbip.gov.my
Aras 1, Bangunan Temenggong Ibrahim, Jalan Medini Sentral 9, Bandar Medini Iskandar, 79250 Iskandar Puteri, Johor Darul Takzim
Objektif dan Fungsi
Piagam Pelanggan
KPI
Carta Organisasi
Direktori